Der er følgende grupper:
- Frugt og grøntsager
- Kød, fjerkræ, fisk og vegetarisk
- Mejeri
- Måltider (f.eks. færdigretter i detail, burgere og sandwiches som eat-in eller take-away)
- Snacks og søde sager (f.eks. slik, kager, chips, müslibarer mv.)
- Drikkevarer
- Kommunikation og marketing
Deltagerne vil i produktgrupperne være Fødevarestyrelsen, indkøbschefer fra detail/foodservice, mens det for virksomheder og brancheforeninger vil være ansvarlige for salg, innovation, marketing, kvalitet eller lignende.
Deltagerne i Kommunikation og Marketing gruppen vil være marketing- eller kommunikationsansvarlige fra Fødevarestyrelsen, sundhedsorganisationer, interesseorganisationer, brancheorganisationer, detail og virksomheder.
Partnerskabet har mange partnere
Partnerskabet inkluderer Fødevarestyrelsen og over 100 stærke partnere indenfor detail, foodservice, fødevareproducenter, sundhedsorganisationer, interesseorganisationer, uddannelses- og forskningsinstitutioner mv.
Se alle partnere i Fødevarepartnerskabet for sundhed og klima