Fødevarestyrelsen gennemfører en kontrolkampagne, hvor vi kontrollerer og kortlægger, i hvilket omfang fødevarevirksomheder offentliggør de seneste fire kontrolrapporter på deres hjemmesider. Offentliggørelsen kan enten være i form af link til virksomhedens side på findsmiley.dk, eller ved visning af rapporterne på hjemmesiden.
Flere og flere forbrugere handler på nettet, og et stigende antal virksomheder markedsfører sig på egne hjemmesider. Derfor er det vigtigt, at forbrugerne, ikke kun i de fysiske butikker men også ved handel på nettet, har let adgang til at se de seneste resultater af Fødevarestyrelsens kontroller i form af smileyer og seneste fire kontrolrapporter.
Der er også regler for offentliggørelse på andre digitale platforme end egen hjemmesider. Kontrol af disse regler indgår ikke i kampagnen, men Fødevarestyrelsen vil vejlede de virksomheder, der får kampagnekontrol, om reglerne.
Slutrapport for kontrolkampagnen 'Hvordan linker virksomheder til findsmiley.dk?' følger.